به روز رسانی اطلاعات در سامانه جامع بخش تعاون، پیش شرط اصلی برای رقابت در جشنواره تعاونی های برتر

به-روز-رسانی-اطلاعات-در-سامانه-جامع-بخش-تعاون-پیش-شرط-اصلی-برای-رقابت-در-جشنواره-تعاونی-های-برتر

دبیر اتاق تعاون فارس تاکید کرد:
به روز رسانی اطلاعات در سامانه جامع بخش تعاون، پیش شرط اصلی برای رقابت در جشنواره تعاونی های برتر
دبیر اتاق تعاون فارس به روز رسانی اطلاعات در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون را پیش شرط اصلی برای حضور شرکتهای تعاونی در شانزدهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر استان فارس اعلام کرد.
مجتبی محلاتی گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون با توجه به نزدیک شدن به زمان آغاز ثبت نام برای رقابت شرکتهای تعاونی در شانزدهمین جشنواره ملی تعاونیهای برتر در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، یکی از اصلیترین شروط برای حضور در این رقابت، بهمگام سازی اطلاعات در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به آدرس https://taavoni.mcls.gov. ir می باشد که در این راستا لازم است مدیران شرکتهای تعاونی نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات مرتبط با مجامع عمومی، اطلاعات اعضای تعاونی ها، اطلاعات شاغلین در تعاونیها، صورتهای مالی و گزارش های حسابرسی از سال ۹۶ تا ۹۹ اقدام نمایند.
وی فرصت شرکتهای تعاونی برای این بروزرسانی را تا  ۱۸ خرداد ماه اعلام کرد و افزود: مهلت مذکور غیر قابل تمدید است.
دبیراتاق تعاون استان فارس خاطر نشان کرد: تعاونی هایی که به همگام سازی اطلاعات را انجام داده باشند از ۱۹ خرداد تا ۱۹ تیرماه فرصت دارند با تکمیل پرسشنامه های اختصاصی زمینه لازم را برای شرکت خود در شانزدهمین جشنواره ملی تعاونیهای برتر فراهم نمایند.

محلاتی با تاکید بر اینکه برای بهنگام سازی اطلاعات شرکتهای تعاونی، نیازی به مراجعه حضوری نیست و تمامی مراحل به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود افزود: تمامی خدمات بخش تعاون از جمله همه مراحل تشکیل تعاونی تا صدور "موافقت نامه تشکیل"  از مسیر این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می شود.
وی با بیان اینکه استفاده از این سامانه به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر است ادامه داد: تمامی قسمت های سامانه دارای راهنما می باشد و برای اکثر قسمت ها راهنمای ویدئوی آموزشی نیز طراحی گردیده وچنانجه مخاطبان در زمان استفاده از خدمات سامانه به مشکل بربخورند میتوانند بر روی لینکهای راهنمایی مربوطه که به شکل علامت سوال در سمت چپ بالای صفحات کلیک کرده و از آموزش های هر قسمت استفاده کنند.
دبیر اتاق تعاون استان فارس با اشاره به نامگذاری ۹تا ۱۵ شهریور ماه هر سال به نام هفته تعاون اظهار داشت:  معرفی تعاونگران برتر استان همزمان با هفته تعاون در شهریور ماه خواهد بود که البته برگزاری جشنواره تعاونگران برتر فارس، منوط به ثبات شرایط بهداشتی است و چنانچه در آن زمان پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا اجازه برگزاری حضوری جشنواره را ندهد این جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
محلاتی با اشاره به پتانسیل فارس در حوزه تعاون یادآور شد: فارس شش هزار تعاونی فعال با پراکنش جغرافیایی مناسب دارد  که در تمامی حوزه ها از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات، صنایع دستی فرش و ... فعالیت دارند.
دبیر اتاق تعاون استان فارس خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان فارس نسبت به سایر استانها از لحاظ رویه تعاون گری و مشارکت مردم در وضعیت بسیار مناسب قرار دارد کما آنکه استان فارس از سال ۹۳ تا کنون  رتبه برتر در حوزه تشکیل تعاونی ها را به خود اختصاص می دهد که این امر حاکی از فرهنگ بسیار خوب مردم استان فارس در انجام فعالیت های اقتصادی با مشارکت یکدیگر است.